YogaMark - juni 2019 wit.png
  • Yogales
  • Yogales

© 2019 Yoga Mark I 's Hertogenbosch, Netherlands

Waar is Yoga Nidra allemaal goed voor en is het moeilijk?


Yoga Nidra is uitermate geschikt voor mensen die moeite hebben om te relaxen. Maar ook als je slecht slaapt, weinig energie hebt, veel sport, veel studeert, burn-outs en depressieve gevoelens ervaart is Yoga Nidra echt de moeite waard om te doen.


Door regelmatig aan Yoga Nidra te doen wordt je kalmer en rustig en neem je veel sneller en beter informatie tot je. Hierdoor kan je meer aan en krijg je meer ruimte in je lichaam. Daarnaast vergroot de Nidra het je concentratie en je creativiteit. Tijdens de Yoga Nidra bedenkt je een persoonlijke Sankalpa.


Een Sankalpa is een eenvoudige, korte, positieve intentie of besluit in de tegenwoordige tijd. Voorbeelden hiervan zijn ‘Ik ben ontspannen’, ‘ik ben in verbinding met mijn lichaam", ‘ik ben vol vertrouwen’ ik sta open voor het nieuwe'.


Wil je jouw Sankalpa vinden?

Wat je kan doen om je Sankalpa te vinden is het maken van een intake afspraak. Samen kijken we welke Sankalpa bij jou past die gekoppeld aan je verlangens en gewenste situatie.


Door de Sankalpa te kiezen plant je een klein zaadje in je gedachten. Dit kan je vervolgens weer helpen om dingen te bereiken die je graag wil. Elke week begeleiden we je door verschillende visualisaties heen, waarmee je je brein bepaalde suggesties of intenties kan geven. Omdat je bewuste deel van je brein even uitgeschakeld is, is je onderbewuste tijdens Yoga Nidra les ontvankelijk voor het planten van een nieuw zaadje om zo je aanwezigheid en je brein opnieuw te ‘programmeren’.


Het complete programma kan je zien als een update voor body en mind. Zoals je telefoon regelmatig een update nodig heeft om goed te functioneren, geldt dat voor ons zelf net zo goed. Alleen nemen we daar nou juist de tijd niet voor en gaan we in volle vaart door met ons leven, zonder stil te staan bij ons potentieel.


Het Yoga Nidra programma helpt je met het maken van deze nodige ‘updates’, waarbij de volgende aspecten aan bod komen:

- Het stopzetten van je eindeloze stroom gedachtes

- Methodes om je fitter, vitaler en gezonder te voelen

- Het creëren van meer energie in je lichaam

- Methodes om beter te kunnen slapen

- Het sneller los kunnen laten

- Het verbeteren van de relatie met jezelf en anderen

- Het loskomen van verslavingen

- Methodes om beter te kunnen ontspannen

- Het verbeteren van de verbinding met je lichaam

- Methodes om meer uit je sport te kunnen halen

- Het verbeteren van je functioneren op school of werk

- Stress verdwijnt uit je lichaam

- Topsporters herstellen sneller.

- Emotionele situaties in je leven worden sneller verwerkt en opgelost

- Je verbetert je geheugen, het bevordert je creativiteit en het helpt bij het vergroten van je zelfkennis.

- Stress verdwijnt uit je lichaam

- Emotionele situaties in je leven worden sneller verwerkt en opgelost


Is Yoga Nidra ingewikkeld? En zijn het moeilijke houdingen?


Nee, zie de foto. Iedereen ligt op de grond. Mocht je lichamelijke ongemakken ondervinden dan kan Yoga Nidra nog steeds. Bijvoorbeeld Zwangerschap. Neem gerust contact op met mij om

samen te bespreken of Yoga Nidra bij je past.


Het is een super ontspannende, zachte yogavorm die voor iedereen geschikt is en super makkelijk kan worden gevolgd. Je ligt namelijk comfortabel op een matje met een kussen, onder een warm dekentje, en je ogen worden afgedekt met een speciaal oog kussentje.


Tip: Yoga Nidra doe je regelmatig en niet 1 x in de week. Advies voor maximaal en snel resultaat is dagelijks 30 min. Is die drempel te groot? Begin 2 x per week in de ochtend of middag en pas Yoga Nidra toe net voordat je gaat slapen.


Heb je vragen?

06-34071622 ( Binnen 11 uur bel ik terug wanneer ik niet bereikbaar ben)



YogaMark - juni 2019.png